تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 18:28
کد خبر : 4655

دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درارمنستان با رئیس دانشگاه تبریز

دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درارمنستان با رئیس دانشگاه تبریز
فصل تدوین-سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان ارمنستان به همراه رئیس اداره کل امور خارجه شمال غرب کشور با حضور در دانشگاه تبریز با رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

فصل تدوین-سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان ارمنستان به همراه رئیس اداره کل امور خارجه شمال غرب کشور با حضور در دانشگاه تبریز با رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرنگار ما درتبریز، دکتر صفر نصراله‌زاده ضمن اشاره به سفر سال گذشته‌ی خود به ارمنستان و بازدید از دانشگاه‌های ایروان، اظهار کرد: با توجه به ابراز علاقه‌مندی این دانشگاه‌ها برای همکاری با دانشگاه تبریز، مساعدت و همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کاپان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان برای اجرای تفاهمات، تقویت و توسعه‌ی همکاری‌های علمی و بین المللی با دانشگاه تبریز را خواستار هستیم.

آمادگی دانشگاه تبریز برای تقویت آموزش زبان فارسی در ارمنستان
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره‌ به قدمت طولانی و افتخارات این دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین المللی و قرارگرفتن اساتید این دانشگاه در بین اساتید یک و دو درصد دانشمندان برتر جهان، گفت: دانشگاه تبریز با دارابودن مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی و نیز گروه آموزشی ادبیات فارسی، آماده هر نوع همکاری در جهت تقویت آموزش زبان فارسی یا تقویت برنامه‌های مراکز شرق شناسی در کشور ارمنستان است.

توسعه‌ی فعالیت‌ها و ارتباطات علمی و تقویت دیپلماسی علمی در منطقه
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان نیز ضمن معرفی فعالیت‌های این سرکنسولگری اظهار کرد: فعالیت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کاپان بنا بر اهمیت توسعه‌ی فعالیت‌های دیپلماتیک در ارمنستان از مهر ماه ۱۴۰۱ شروع شده است و یکی از هدف‌گذاری‌های بسیار مهم این سرکنسولگری، توسعه‌ی فعالیت‌ها و ارتباطات علمی و تقویت دیپلماسی علمی در منطقه است.
مرتضی عابدین ورامین ادامه داد: فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی کاپان از مدتی قبل آغاز شده و هم اکنون تعداد قابل توجهی فارسی آموز در این مرکز ثبت نام کرده‌اند و با توجه به اهمیت جایگاه دانشگاه‌تبریز در منطقه‌ی شمالغرب کشور و به لحاظ نزدیکی جغرافیایی تبریز و کاپان خواستار مشارکت موثر دانشگاه تبریز در تقویت برنامه‌ی آموزشی زبان فارسی در کاپان و همچنین ایجاد ارتباط علمی بین دانشگاه سیونیک و دانشگاه تبریز هستیم.

اعزام اساتید به دانشگاه سیونیک
اعزام اساتید به دانشگاه سیونیک و افزایش همکاری دانشگاه تبریز با مرکز آموزش زبان فارسی کاپان جهت تقویت همکاری‌‎های علمی در این منطقه از دیگر خواسته‌های عابدین در این دیدار بود.

تقویت کرسی‌های زبان فارسی در امنستان و گرجستان
مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز نیز گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شورای گسترش زبان فارسی در وزارت عتف و اخذ حمایت‌های مالی لازم، برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت کرسی‌های زبان فارسی در امنستان و گرجستان در نظر داریم و در این راستا تیم‎‌هایی از اساتید برجسته‌ی زبان فارسی به زودی به این دو کشور اعزام و دوره‌های دانش افزایی زبان فارسی برگزار خواهد شد.
دکتر سعید شجاعی با اشاره به قرابت جغرافیایی و سهولت تردد از شهر تبربز به مقصد ارمنستان خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه تبریز می‌توانند در برنامه‌‎های علمی دانشگاه‌های ارمنستانی مشارکت لازم را داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.