تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 - 13:15
کد خبر : 1244

درمان مثانه بیش فعال اولین بار در آسیا و در تبریز

درمان مثانه بیش فعال اولین بار در آسیا و در تبریز

فصل تدوین-درمان سندرم مثانه بیش فعال با استفاده از روش مدلیشن عصب TIBIAL توسط یک متخصص ایرانی مقیم کشور هلند در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با موفقیت انجام یافت. به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ سجاد رهنمائی ارولوژیست و متخصص فانکشنال اورولوژی اظهار داشت: در این روش که با استفاده ازمدلیشن

فصل تدوین-درمان سندرم مثانه بیش فعال با استفاده از روش مدلیشن عصب TIBIAL توسط یک متخصص ایرانی مقیم کشور هلند در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با موفقیت انجام یافت.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ سجاد رهنمائی ارولوژیست و متخصص فانکشنال اورولوژی اظهار داشت: در این روش که با استفاده ازمدلیشن عصب TIBIAL که در قسمت مچ پای بیمار واقع شده یک سیم خیلی نازک کار گذاشته شده با تحریک شده و این تحریک عصب باعث کنترل بهترمثانه می شود.
رهنمائی افزود: دربیمارانی که مشکل کنترل ادارار،تکرر ادارار و کسانی که از عدم تخلیه کامل ادارار رنج می برند استفاده از این روش درمانی مفید بوده و میتواند منجر به بهبود و کنترل عملکرد مثانه شود.
این متخصص اورولوژی در خصوص اینکه این نوع عمل با سایر روشهای درمانی مثانه تفاوت و مزیت دارد ادامه داد:قبل ازبه کارگیری این روش پزشکان از سوزنهای مخصوصی برای تحریک عصب استفاده می کردند که می بایست در هر هفته تکرار می شد و بیماران را در بحث مراجعه به مراکز درمانی دچار مشکل می ساخت ولی در این روش با ایمپلنت (جایگذاری )سیستم الکتریسیته در مچ پای بیمار، فرد می تواند در هر ساعت از شبانه روز اقدام به تحریک عصب کرده و این کار موجب بهبود کنترل عملکرد مثانه می شود.
این پزشک در خصوص نحوه عملکرد این شیوه درمانی گفت: کار کرد در این شیوه بر دو قسمت بوده و پس از ایمپلنت قسمت سیم و آنتن در مچ پای بیماربا استفاده از یک سیستم تحریک کننده الکتریسیته که به اندازه یک تلفن همراه است فرد می تواند عصب را شارژ نماید.
وی اضافه کرد: این سیستم قابل شارژ بوده و میتواند بیش از ۲۰ سال در بدن فرد به کارگیری شود که برروی قسمت ایمپلنت قرار داده شده و عصب را تحریک و شارژ نماید .
این متخصص ارولوژی با اشاره به اینکه این نوع عمل نیاز به بیهوشی بیمار ندارد تصریح کرد: یکی دیگر از روشهای کنترل عملکرد مثانه استفاده از دستگاه های باطری دار بود که با استفاده از عمل جراحی در کمر و بیهوشی کامل بیمار کار گذاشته می شد و هر چند سال یک بار باید باطری آن تعویض می شد اما در این روش با بی حسی موضعی این عمل صورت می گیرد.
سجاد رهنمائی در خصوص استفاده این روش در ایران گفت: این روش در کشور آمریکا مورد استفاده قرار گرفته و برای اولین بار نیز در اروپا توسط بنده انجام شده و در آسیا و ایران نیز برای اولین بار در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با موقیت انجام یافت.
رهنمائی با اشاره به اینکه استفاده از این روش درمانی در بزرگسالان محدودیت سنی ندارد ادامه داد: این روش برای افراد بالای ۱۸ سال کاربرد دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.