تبریزکهن-علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در بازدید از بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور که به همراه شهردار و اعضاء شورای شهر تبریز صورت گرفت گفت : احداث چنین پروژه‌هایی باعث تقویت روحیه مردم سالاری و بهبود هرچه بیشتر شرایط زندگی مردم می‌شود.

بیگی افزود : این قبیل پروژه‌ها باعث کم شدن عارضه‌های زیست‌محیطی شده و از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی توسط شیرابه‌های پسماندها جلوگیری می‌کند که این مساله به نوبه خود کاری ارزشمند و تاثیر گذار در مبحث مدیریت پسماند است که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از سالها قبل با احداث سلول یک لندفیل بهداشتی اجرا شده و در حال توسعه است.

او یادآور شد : جمع آوری و دفن  اصولی پسماندها الالخصوص پسماندهای پزشکی و بیمارستانی (ویژه) کاری بسیار با اهمیت و قابل تحسین است که این امر در مرکز دفن مهندسی و بهداشتی تبریز به طور ملموس رخ می‌دهد و مهمتر از آن احداث سلول دفن پسماندهای ویژه است که خوشبختانه این امر برای اولین بار در کشور در تبریز عزیزمان در حال اجرا است و در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این سلول خواهیم بود.

او همچنین اضافه کرد : تولید انرژی از گازهای پسماندها نیز به نوبه خود بحث جدیدی است که برای عملی شدن آن سازمان مدیریت پسماند  در حال تحقیقات و رایزنی‌های لازم است.

بیگی در آخر با اشاره به فضای سبز مرکز دفن پسماند تبریز خاطر نشان شد : اجرای طرح‌های فضای سبز در چنین مراکزی کار با ارزشی است که در مرکز دفن تبریز شاهد آن هستیم ولی مهم‌تر از آن مبحث تامین آب این فضاهای سبز است که مدیریت پسماند تبریز با تصفیه شیرابه‌های پسماندها این مشکل را حل کرده است. حمیدرضا ایازی