فصل تدوین-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت؛ طرح تحول دیجیتال با حذف قبوض کاغذی انجام شد که این حذف علاوه بر کمک به منابع طبیعی و آثار زیانبار زیست محیطی به اصلاح الگوی مصرف نیز بهبودبخشید.

فصل تدوین-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت؛ طرح تحول دیجیتال با حذف قبوض کاغذی انجام شد که این حذف علاوه بر کمک به منابع طبیعی و آثار زیانبار زیست محیطی به اصلاح الگوی مصرف نیز بهبودبخشید.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ اکبر فرج نیا در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: اگر چه اجرای طرح تحول در بدو شروع تا حدودی با مشکی مواجه بود اما با مرور زمان به صورت صددرصدعملیاتی شد و با همراهی رسانه هااینک به یک طرح موفق تبدیل شده است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی همچنین به طرح امید اشاره کرد و گفت: مقرر گردیده بر اساس دستورالعمل هر مشترک خانگی در مناطق عادی که شامل آذربایجانشرقی ما هم می شود اگر کمتر از ۱۰۰ کیلو وات در طی چهار ماه یعنی از خردادماه تا پایان تابستان و زیر ۸۰ کیلو وات در سایر ماه ها مصرف داشته باشند معادل برق مصرفی به این نوع مشرکین پاداش ارایه شود.

فرج نیا با انتقاد از عدم رعایت مصرف در بخش انرژی افزود؛ متاسفانه در سال ۲۰۱۸ در کشور ما ۷۰ میلیارد دلار صرف یارانه شده که بعد از کشور ما، عربستان سعودی و چین به ترتیب دوم و سوم هستند، در صورتیکه این رقم ۱۵درصد ازتولید ناخالص ملی  را در بر می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد؛علی رغم اینکه  در دین ما  و فرهنگ ما  به مصرف متعادل و بحث اسراف تاکید شده است اما باز هم مصرف خانگی مشترکین مانسبت به میانگین جهانی ۲ برابر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی خاطر نشان شد؛ اگردر هر محفلی بحث فرهنگاستفاده مورد توجه قرار می گیرد سرمنشا آن خانواده هست و باید فرهنگ سازی را از خانواده ها شروع کنیم و در بحث طرح امید نیز خانواده ها می توانند گره گشا و معین این طرح می توانند قرار گیرند .

وی در خصوص معضلات ماینر ها هم تصریح کرد: ماینرها یک پدیده نامیمون هستند که درسال های اخیر مشکلاتی را برای شرکت برق ایجاد کرده اند و تولید ارز دیجیتال از صنعت برق نیز نوعی قاچاق انرژی محسوب می گردد و در بسیاری از کشورها هم قدغن می‌باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانشرقی در ادامه به تقسیم بندی مشترک ها پرداخت و اظهار نمود ؛ در حال حاضر ماه مشترکین را  به سه قسمت پرمصرف، خوش‌مصرف و کم‌مصرف تقسیم کرده ایم و ۲۴ درصد مشترکان خانگی ما نیزجزو کم‌مصرف‌ها، ۵۳ درصد مشترکان خوش‌مصرف و ۱۵ درصد مشترک نیز پرمصرف  را تشکیل می دهند تا جایی که هدف از این طرح، کاهش مصرف ۱۵ درصد مصرف مشترکان می باشد.
وی خاطر نشان شد: برای مشترکین پرمصرف راه کار ها و دستورالعمل هایی از طرف شرکت ساتبا تهیه و ابلاغ خواهد شده  و در بحث انرژی های تجدید پذیر نیز با کمک تسهیلات بانکی برای مشترکین پرمصرف صورت امکاناتی مد نظر قرار گرفته شده است.
فرج نیا متذکر شد؛ وظیفه ذاتی ما ارایه راهکار‌ها و آموزش‌ها در حیطه کاهش مصرف انرژی و مصرف بهینه به مشترکین و شهروندان می باشد و آماده ارایه خدمات وهمکاری در این حوزه با شهروندان و مشترکین می باشیم .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانشرقی، در خصوص تلفات برق هم یادآور شد : میزان تلفات انرژی در سال ۹۳ در حدود ۱۳/۹۶ درصد بود که این میزان در سال گذشته ۹.۶ درصد رسید که امسال هدف ما رساندن به ۹/۵درصد می‌باشد و مقرر شده است تا در برنامه پنج ساله به ۹ درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به آمار خدمات غیرحضوری در این شرکت گفت :از مجموع ۳۹ خدمات غیر حضوری ، ۲۸ مورد مربوط به مشترکین و ۱۱ مورد نیز در مورد بهره برداری شبکه برق در این طرح مد نظر قرار گرفته است .

فرج نیا با اشاره به امکانات خدمت رسانی مجازی هم عنوان کرد: اپلیکیشن “برق من” تمام نیازی های  ۳۹ خدمت را در خود گنجانیده و مشترکین می توانند به راحتی با ورود به این نرم افزار از امکانات و خدمان شرکت توزیع نیروی برق بدون نیاز به حضور فیزیکی بهرمند شوند.
وی در پایان عنوان کرد؛ مشترکین ملا می توانند اپلیکیشن برق من را ازکافه بازار و یا سایت www.eaedc.ir و www.tavanir.org.ir  دانلود و بر سیستم یا گوشی خود نصب نمایند.